piątek, 2 stycznia 2015

Projekt czołgu średniego 39-75 - Twórczość


Witam.

W tej serii chcę przybliżać wam pracę graczy WoT-a, publikowanych w dziale "Twórczość" na forum World of Tanks. Dzisiaj zobaczymy projekt czołgu średniego o nazwie 39-75, stworzonego przez mikiburdę.
Link do profilu.

Dobrze a teraz przejdźmy do samego projektu. Oto post zamieszczony przez autora:
Witam,Wstawiam obiecany projekt, wczoraj trochę przy nim przysiedziałem :smile: . Jest to następna wersja czołgu Czl.39, lecz jest to nowy czołg. Będzie on napędzany 12-cylindrowym silnikiem gaźnikowym  w układzie V chłodzonym cieczą Maybach HL210 P45 o mocy 478 kW (650 KM) . Zbiorniki cieczy są opcjonalne i służą jako wyposażenie dodatkowe.  Oto jego dane teoretyczne:-Masa: do 35 ton.-Załoga: 5 (dowódca, działonowy, kierowca-mechanik, strzelec-radiotelegrafista i ładowniczy)-Silnik: 12-cylindrowy silnikiem gaźnikowy w układzie V chłodzony cieczą Maybach HL210 P45 o mocy 478 kW (650 KM).-Uzbrojenie: 7,5 cm Pak 40 - wersja czołgowa wr.40 o długości 60 kalibrów i dwa km MG 34 kalibru 7,92 mm-Opancerzenie: 26-60mm-Prześwit: 42 cm-Zawieszenie: pół resory piórowe, połączone w pary wspomagane sprężynami śrubowymiJak pewnie zauważyliście, będzie to czołg złożony w większości z części niemieckich (głównie silnik, układ przeniesienia napędu i uzbrojenie) ze względu na ich wczesną dostępność i nie ma w tym przypadku potrzeby uruchamiania nowych linii produkcyjnych oraz tworzenia nowych projektów. 
 --Rysunek 1; rzut z boku: 
  --Rysunek 2: rzut z góry: 

 --Rysunek 3: przekrój + pancerz: 


Jak widzimy mamy tu trzy rzuty: z boku, z góry oraz przekrój. Oczywiście, to nie jest pierwszy projekt tego pana. Wrzucał już wiele czołgów, które można zobaczyć właśnie w tym dziale na forum, a które ja postaram się wam przybliżać.

Co do projektu:

Silnik

Będzie on napędzany 12-cylindrowym silnikiem gaźnikowym  w układzie V chłodzonym cieczą Maybach HL210 P45 o mocy 478 kW (650 KM)
Seria silników Maybach HL była stosowana w czasie II Wojny Światowej w wielu niemieckich pojazdach, takich jak:  Panzerkampfwagen V PantherJagdpantherTiger IIJagdtiger.
A sam model HL210 był stosowany w pierwszych 250 modelach czołgu Tygrys.

Pancerz 

-Opancerzenie: 26-60mm
Pancerz, jak widzimy, dość cienki, więc widać, że to czołg stworzony głównie do celów zwiadowczych lub do wsparcia piechoty.

Zapłon


Teraz przechodzimy do instrukcji zapłonu prezentowanej przez autora:
Aby czołg odpalić należy (opcjonalnie, lecz powinno się tą czynność wykonywać) najpierw odłączyć zasilanie od akumulatorów głównych. Następnie należy włączyć, na tablicy u kierowcy, akumulatory zapłonowe, po czym trzeba włączyć po koleifiltry powietrza, pompę paliwową i oleju. Włączaniem filtrów oraz pomp zajmuje się ładowniczy. Później kierowca-mechanik włącza rozruch główny silnika, odpalając go, po czym od razu, gdy silnik odpali trzeba  odłączyć akumulatory zapłonowe (i kiedy główne są wyłączone, je także włączyć) Kiedy rozgrzeje się on dotemperatury min. 45* C należy włączyć pompę i filtry cieczy chłodzącej i wiatraki. 

Działo


Główne uzbrojenie stanowi działo 75 mm Pak 40, które było również uzbrojeniem większości niszczycieli niemieckich, jak również było produkowane jako odrębne działo przeciwpancerne.


Mam nadzieję, że opis projektu wam się podoba. Napiszcie w komentarzu, czy chcielibyście kontynuację tej serii.

Pozdrawiam,
Miter121 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Snow-Falling-Effect